Trainingen

Onze groepslessen:

Body Shape:
Deze les is voor iedereen die met een leuke choreografie wil bewegen op muziek, niet springen, maar wel volop wil zweten. Kan dat? Juist in deze les worden de spierverstevigende oefeningen afgewisseld zodat je hartslag hoog blijft. Met diversen materialen zoals sandbags, handgewichtjes of juist je eigen lichaamsgewicht train je je hele body. Een goede les om kennis te maken met een groepstraining!

Club Yoga:
Club Yoga® is een training waarin je werkt aan de balans tussen lichaam en geest, inspanning en ontspanning. De yogaoefeningen hebben als doel de spieren sterker en langer te maken, maar geven je toch een ontspannen gevoel. Je focus ligt op het goed uitvoeren van iedere oefening, totdat je deze onder controle hebt. Je verlaat de les met een leeg hoofd, een gezond lichaam en nieuwe energie.

Gladiator Workout: Maximus
Een training van 45 minuten die vakkundig ontworpen is met als doel het lichaam de juiste prikkels en overload te geven om resultaat te behalen bij vetverbranding, afterburn, cardiovasculaire progressie en spieruithoudingsvermogen. Een korte maar zeer effectieve Full Body workout.

Total Body Workout:
Ben jij een type dat zich snel verveelt? Onmogelijk met Total Body Workout! Het is een fanatieke les waarin je je hele lichaam traint door middel van low en high impact bewegingen. Het eerste deel van de les bestaat veelal uit een aerobics, steps of tae bo workout. In het tweede deel ligt het accent niet meer op de choreografie, maar volgen kracht- en cardio-oefeningen elkaar in rap tempo op. Deze les is uitermate geschikt voor zowel de beginnende als de gevorderde sporter.

Steps:
Elke week is het weer een feestje in de steples, want zonder dat je er erg in hebt, werk je aan je figuur en je conditie. Door steeds een andere choreografie blijft de les elke keer uitdagend. Steps kan voor de beginnenende stepper een uitdaging zijn, maar als je eenmaal een keer hebt gestept, wil je nooit meer iets anders!

Club Power:
Club Power is een zeer effectieve fitnessgroepstraining, op fantastische muziek, waarbij je gebruik maakt van een halter met gewichten. De zwaarte van de gewichten bepaal je zelf. Alle spiergroepen worden getraind, ideaal dus als je niet de motivatie kunt vinden om elke week keihard te trainen met gewichten. Je voelt je fitter en je krijgt meer energie & kracht.

Spinning:
Hou je van fietsen en wil je je conditie met sprongen vooruit zien gaan, dan is Spinning iets voor jou. De speciale fietsen zijn voorzien van een weerstandsknop waardoor je als het ware een bergetappe, vlakke weg of sprint kunt nabootsen. Tijdens de les wordt er gefietst op opzwepende nummers met verschillende ritmes waarbij je afwisselend staand en zittend fietst. Hierdoor bereik je een groot trainingseffect op hart, longen en beenspieren. Het is iedere les weer een uitdaging om de virtuele eindstreep te halen, maar de voldoening na deze les is zeer groot.

Club Cycle:
Club Cycle® is een soortgelijke les als Spinning alleen wordt er bij deze les gebruik gemaakt van een vast programma gedurende 5 tot 7 weken. In dit programma, boek je snel vooruitgang omdat je op dezelfde muziek fietst. Je weet dus tot hoever je kunt gaan en hoe je elke week meer uit jezelf kunt halen. De perfecte training om conditie op te bouwen en elke week beter te worden.

Onze fitness groepstrainingen:


NIEUW! STRENGTH
Deze full body workout heeft als doel een zo breed mogelijke prikkel op het lichaam te creeren. Dit door middel van een "Cross training" methode. Deze kracht- en conditionele training kenmerkt zich doordat het zich niet richt op één onderdeel van fitness. Ook voor het opbouwen van spiermassa is deze training uitermate geschikt. STRENGHT bestaat uit een korte, technisch gedeelte om de bewegingen te leren en een krachtgedeelte voor een intensieve trainingsprikkel. Zorg daarom dat je 'warm' bent als je start met STRENGTH, door bijvoorbeeld is Cardio te gaan doen.

NIEUW! CORE
Het trainen van je buikspieren zal jou helaas niet helpen naar een sixpack, het is immers een combinatie van voeding en sport. Maar tijdens onze CORE training kunnen we je daarbij wel extra bij helpen! De buikspieren werken niet apart in je lichaam, maar altijd samen met andere spieren. Daarom kiezen wij in onze CORE training voor diversen intensieve oefeningen waarbij je lichaam o.a. uit balans raakt. Lees hierover meer in onze Body Movin' app.

NIEUW! UPPERBODY
Borst, rug, schouders en armen! Dat zijn de spiergroepen die we in deze training gaan gebruiken. Uiteraard met barbells, gewichten, kettlebells, autobanden, zandzakken en het touw. Net zoals bij Strength werken we met een "Cross training" methode voor een zo groot mogelijke trainingsprikkel. Zorg daarom voor een goede warming up voordat je gaat starten.

NIEUW! BENEN & BILLEN
Werken aan een summer body? Start nu! In deze fitnesstraining train je in 20 minuten je bil- en beenspieren. Deze training is de perfecte aanvulling naar jouw doel! Je kunt deze training doen naast je individuele Body Movin' trainingsschema, of vóór of na je favoriete groepsles.

HD Elite Fitnesstraining
Haal nog meer uit je fitnesstraining op de HD Elite Power Rack. Op dit geweldige, mulifunctionele toestel wissel je kracht en conditie af door middel van functionele trainingsoefeningen. Een hoge dosis fun en uitdaging!

Body Challenge
Club Challenge is een effectieve functionele training van slechts 45 minuten, waarin je op een snelle, leuke én verantwoorde manier werkt aan je fitheid. Plezier, afwisseling en de hoge intensiteit van deze workout zorgen voor snel resultaat. Een echte uitdaging! De les wordt gegeven in de fitnesszaal.

Gladiator Workout: Spartacus
Een interval circuittraining van 45 minuten die vakkundig ontworpen is met als doel het lichaam de juiste prikkels en overload te geven om resultaat te behalen bij vetverbranding, afterburn, cardiovasculaire progressie en spieruithoudingsvermogen. Een korte maar zeer effectieve Full Body workout waarbij wordt getraind met diversen materialen zoals de kettlebell, sandbags, gewichten en ballen.

Sunday Tabata Workout:
Tabata is een effectieve manier om zowel aan je conditie te werken en je vet te verbranden. Daarnaast brengt het variatie in je huidige trainingsschema. Een Tabata ronde duurt vier minuten. Er wordt gekozen voor een oefening waar zoveel mogelijk spiergroepen bij worden aangesproken. Deze voer je 8 x 20 seconden uit. Tussen iedere sets zit 10 seconden rust. Je moet er dus wel tegenaan!

Wegens groot succes wordt de Sunday Tabata Workout vaker gegeven! Met uitzondering van de 3e zondag van de maand.

Buikspierkwartier
Wil je elke keer andere oefeningen waarbij je buik- en rugspieren (je zogenaamde core) getraind worden? Kom dan tijdens het buikspierkwartier naar de mat in de fitness, hier geeft de fitnessinstructeur jou uitdagende oefeningen. Je hoeft je niet op te geven; iedereen is welkom! Elke ochtend om 8:45 uur.

Senioren fitness:
Eigenlijk is deze naam niet de juiste omschrijving voor onze Fifty Fitters. Want zeg nou zelf; wanneer ben je een senior? Fitte en bewuste mensen die weten waarom trainen juist zo goed is voor lichaam en geest. Daarom kunnen onze 'Senioren' met trots zeggen dat ze al meer dan 14 jaar aan Seniorenfitness doen. Wat is Senioren fitness?

Anderhalf uur lekker trainen met je persoonlijke trainingsschema. Het laatste half uur hiervan train je in groepsverband en pak je elke week op verschillende manieren de spieren in je lichaam aan. Altijd met een fitnessinstructeur zodat je verantwoord en gemotiveerd traint.

Jeugdfitness:
Elke week werk je in een groep aan kracht, conditie, lenigheid en snelheid. Natuurlijk met volop plezier! Iedereen krijgt zijn eigen trainingsschema, gebaseerd op zijn/haar persoonlijke trainingsdoelstelling. Om de 6 tot 8 weken wordt dit schema aangepast.

Jeugdfitness is de ideale voorbereiding om vanaf je 15e zelfstandig (met een trainingsschema) in de fitness te trainen. Jeugdfitness is ook heel geschikt om naast een sport als voetbal, hockey of tennis te beoefenen. Je zult zien dat je kracht en snelheid er met sprongen op vooruit gaan!

Kom in beweging op de lekkerste muziek. Succes verzekerd!